środa, 16 listopada 2016

Lava cake, ciastko z płynącym środkiem


Totalna rozpusta! Inaczej tego nie można określić. Ciepłe, intensywnie czekoladowe, rozpływające się w ustach ciastko. Poza obłędnym smakiem, dużym atutem lava cake jest prostota jego przygotowania, która zabiera nam zaledwie 15 minut czasu. Zepsucie tego smakołyku jest raczej niemożliwe. Figla może nam spłatać piekarnik, ponieważ czas pieczenia jest najistotniejszy. W moim przypadku było to 10 minut. Nie robię często tego deseru bo taka ilość cukru niekorzystnie wpływa na mój organizm. Jednak J. jak i ja na tę pogodę potrzebowaliśmy takiej łakoci, dlatego skusiłam się na przygotowanie tego deseru z dodatkiem lodów bakaliowych.






Składniki na 2 porcje:
  • 110 g gorzkiej czekolady min. 70% kakao
  • 60 g masła
  • 2 jajka
  • 2 łyżki cukru
  • szczypta soli
  • 1,5 łyżki mąki
  • opcjonalnie kako do obsypania kokilek


Sposób przygotowania:


Czekoladę wraz z masłem rozpuść w kąpieli wodnej. Jajka, cukier i sól zmiksuj na gładko i pod koniec dodaj mąkę dalej roztrzepując. Wystudź czekoladę, a kokilki o średnicy 9cm wysmaruj masłem i obsyp kakao. Ostudzoną płynną czekoladę połącz z resztą składników i napełnij kokilki do 2/3 wysokości.

Wstaw do pieca nagrzanego do 180C na 10 minut. Podawaj z lodami od razu po wyjęciu.


WSKAZÓWKI:

Jeśli nie wiesz czy ciastko jest gotowe spójrz na boki, które powinny być upieczone, a środek lekko błyszczący.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz