niedziela, 13 listopada 2016

Pizza



Kto nie lubi pizzy, przyznać się?  Nie ma chętnych? Wcale się nie dziwię. Chociaż to danie nie należy do dietetycznych to jednak możemy spód ciasta przykryć samymi warzywami tak jak ja lubię najbardziej. Nie ukrywam, że przygotowanie ciasta zostawiam mojej drugiej połówce. Ja się ciasta nie chwytam. Spód jest cienki i mega chrupki, dlatego można sobie pozwolić na zjedzenie większych kawałków. Pizza to danie na szybko kiedy nie mam pomysłu na upichcenie czegoś bardziej wymyślnego, kiedy zjawia się niespodziewany gość lub po prostu poi całym dniu pracy nie mam siły, żeby stać przy garach. Idealnie pasuje na obiad czy kolacje.





Składniki na ciasto:

  • 180 g mąki
  • 50-60 g letniej wody 
  • 30 g oliwy z oliwek
  • 20 g  świeżych drożdży
  • 5 g cukru
  • 5 g soli 


W mikserze albo ręcznie połącz ze sobą wszystkie składniki. Przygotowana masa ma być delikatna w dotyku i sprężysta. Jeżeli ciasto wyjdzie Ci za suche, dolewaj małymi porcjami wodę. Pozostaw je w cieple na ok 30 minut do podwojenia objętości.





Składniki na wierzch:



Tak naprawdę możesz na pizzę położyć co tylko sobie wymarzysz. Ja podam Ci moją propozycję:


  • 300 g zblanszowanego brokuła
  • kilka sztuk czarnych oliwek
  • pół puszki kukurydzy
  • 4-5 szt pieczarek
  • połówka papryki czerwonej
  • szynka
  • mozzarella
  • czerwona cebula
Do gotującej się i osolonej wody wrzuć brokuł podzielony na małe różyczki. Gotuj przez 2 minuty, a potem opłucz w zimnej wodzie. Dzięki temu brokuł pozostani pięknie zielony. Resztę składników pokrój wedle uznania. Gdy ciasto podwoi swoją objętość rozwałkuj je cienko. Spód posmaruj ostrym sosem, rozłuż mozzarellę i pozostałe składniki. Włóż do piekarnika nagrzanego na 200C i piecz przez 10-15 minut. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz