piątek, 3 lutego 2017

Schab w sosie musztardowo- miodowym


Obiad do pracy gotowy! Przygotowanie takiego schabu w słodko- kwaśnym i lekko ostrym sosie nawet mi wychodzi całkiem nieźle. Czas oczekiwania na gotowe mięso nie jest krótki, ponieważ plastry schabu wymagają długiego duszenia pod przykryciem, aby mięso było soczyste, miękkie, a dzięki temu rozpływające się w ustach. Nie jestem zwolenniczką mięs na słodko, a jednak odważyłam się i do sosu dokroiłam plastry słodkiego jabłka. W końcu do wątróbki też dodaje to czemu by nie spróbować ze schabem? Najlepiej takie mięso smakuje z kaszą i ogórkiem konserwowym lub inną domową sałatką. A takich u mnie pełna szafka, w końcu babcia wie co dla wnusi najlepsze :) Zobaczymy jak mój prywatny krytyk kulinarny wypowie się na temat mięsa? Znalazła się i porcja dla niego ;)


Składniki:

  • 6 plastów schabu
  • pół cebuli
  • 2 ząbki czosnku
  • pół jabłka
  • musztarda dijon
  • łyżeczka miodu
  • pieprz
  • sól
  • 1 i 1/2 szkl. bulionu warzywnego
  • majeranek
  • oregano
  • czerwona ostra papryka
  • ziele angielskie
  • liść laurowy
  • oliwa

Przygotowanie:
Plastry schabu o grubości 1-2 cm oprósz pieprzem i ostrą papryką. Posiekaj cebulę w piórka, czosnek wyciśnij przez praskę. Obierz jabłko i pokrój w cienkie plasterki. Na patelni rozgrzej 3 łyżki oliwy i podsmaż cebulę z czosnkiem. Gdy cebula będzie szklista dodaj plastry schabu i delikatnie je przysmaż. Zalej ciepłą wodą lub bulionem warzywnym/ drobiowym. Dodaj przyprawy, przykryj i duś około 1h, od czasu do czasu sprawdzając miękkość mięsa i czy jest wystarczająca ilośc płynu. Mięso gotowe? Wyłóż je na talerz, a do sosu dodaj 1/2-1 łyżki musztardy dijon i łyżeczkę miodu. Spróbuj i dodaj więcej musztardy lub miodu wedle swoich smaków. Przełóż spowrotem mięso do sosu i podduś jeszcze przez chwilkę. Gotowe! 

1 komentarz: